Страници

Спомени от детството: Кошнички със сирене


Още една любима рецепта от детството записвам в блога си. Кошничките сладки и солени бяха неизменна част от празниците:). Рецептата за сладки кошнички имам от сестра ми, а тези солените открих в интернет и веднага я запазвам:). Тестото наподобява тесто за тарталети, а в пълнежа може да се добавят различни сирена и кашкавал. Ако нямате такива формички може да използвате формички за тараталети, ще станат по-големи естествено, но пак е нещо:). Не съм пробвала в силиконови форми, но при всички случаи ако се използват такива трябва след печене веднага да се извадят, за да не се навлажнят. В хартиени няма как да стане, понеже тестото се притиска към стените, а е доста твърдо и ще се развали формата, е няма да е къдрава сигурно, но пак ще са кошнички, нали, така че и това е вариант:). Иначе такива формички може да потърсите в магазините за левче или в магазините за сладкарски принадлежности.


Източник на рецептата: Блонди: www.bg-mamma.com, благодаря!

Аз записвам рецептата, както я изпълних - 1/2 доза, получиха се 15 бр. кошнички, но моите формички са по-големи от онези, от едно време.




Тесто:

60 гр краве масло
щипка сол
50 мл прясно мляко
брашно около 250 гр

Плънка:
2 яйца
250 гр сирене краве

Пресейте брашното в купа и добавете солта. Разбъркайте.
Разтопете за кратко маслото в микровълнова, не трябва да е течно, просто да омекне. Може и предварително да го оставите на стайна температура.
Направете кладенче, изсипете в него останалите продукти. Замесете тесто с бързи движения на пръстите. Направете го на топка. Тестото е маслено и е твърдичко малко. Направете топчета в зависимост от големината на кошничките ви. Ако са от малките - направете топчета като лешник, ако са по-големи направете топчета колкото орех:).
На дъното на всяка кошничка поставете по едно топче тесто и го нанесете с пръсти по стените и дъното. Притиснете хубаво. Излишното тесто отстранете. /Аз не намаслявам формичките, тъй като тестото съдържа мазнина и се отлепват чудесно./






Направете плънката, като разбъркате с вилица натрошеното сирене и яйцата.
Поставете по 1 ч.л. във всяка кошничка. Поръсете със семенца за питки, ким, сусам и т.н.
Изпечете в предварително загрята фурна на 180 градуса до зачервяване. Аз ги оставих да се охладят във формичките, но може да ги извадите и топли, само внимавайте да не се изгорите.




6 коментара:

  1. Чудесни са, Кате!
    Моите спомени от детството, свързани с кошничките, са сладки - пълнени с ванилов крем и украсени със захарни цветенца. Бяха точно като кошнички с цветя :) Солени не съм яла, но идеята ми харесва.
    Прегръдка и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Много интересни кошнички, и прекрасно изпълнение! Чудесни за закуска ;)

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересни кошнички, и прекрасно изпълнение! Чудесни за закуска ;)

    ОтговорИзтриване
  4. Преди доста време съм правила тези кошнички с ванилов крем, но никога не съм ги приготвяла в солен вариант. Много ми хареса идеята! Благодаря за чудесната рецепта, Кате!
    Поздрави и весели почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  5. И за мен много любими, Кате! И точно соления вариант! Скоро ми минаха през ръцете тези формички! Много пролетно настроение носят снимките ти!

    ОтговорИзтриване
  6. обожавам солените кошнички! Трепач са твоите, Кате!
    Аз взех на мама металните кошници, но много рядко правя солени, обикновено на шоколадови ги превъртам :)
    Сега обаче няма как да прескоча солените - откакто се прибрахме твоите със сирене са ми пред очите :)
    Поздрави сърдечни и хубава нова седмица, бонбон!

    ОтговорИзтриване