Страници

Паприкован карфиол и романеско на фурна

 

Тази рецепта е вдъхновена от Дианка. Още като видях неустоимо поднесеният паприкован карфиол, записах рецептата. Дианка, благодаря ти за всички вкусни рецепти и интересни идеи, които споделяш с нас!

Паприкован карфиол и романеско на фурна

Продукти:
1 глава Романеско или карфиол
зехтин
скилидки чесън
червен пипер
сол


Приготвяне:
Карфиолът или Романеско се измива и подсушава добре. Може да се изпече цяла глава, или накъсана на розички. При печене на цяла глава карфиол, кочанът отдолу се изрязва, като се внимава да не се наруши целостта на главата.
Поставя се в тава с хартия за печене.
Посолява се и се поръсва с червен пипер, след което се обтрива добре със зехтина, разбъркан с пресованият чесън.
Пече се на 180 градуса за около 40-50 минути, за цяла глава, за розички се наблюдава. Аз не загрявам фурната предварително.
По желание, след като се изпече може да се намаже със смес от 1 с.л. горчица, 1 с.л. лимонов сок, 1 с.л. зехтин.






14 коментара:

  1. Чудесна е идеята, Кате.
    Аз скоро "открих" карфиола и ми харесва суров на салата
    с балсамико :)
    Ще опитам и този вариант!
    Прегръдка и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  2. Изглежда прекрасно, Кате, чудесна идея и снимки -
    обичам карфиол и броколи, и ще опитам варианта с романеско.
    Благодаря ти,
    на свой ред аз с удоволствие се зареждам и впечатлявам от кулинарните ти вдъхновения и умения.
    Сърдечни поздрави и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  3. Я какъв красив карфиол - като на елхички! Романеско значи...Много интересно, Кате!

    ОтговорИзтриване
  4. Много интересно, не бях виждала този вид карфиол! Приятни почивни дни! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Красиво! Кога ли ще си намеря пак?
    Кате, много вкусно си го сготвила!

    ОтговорИзтриване
  6. Освен че е красив, вероятно е и много вкусен. Благодаря за споделеното, Кате! :))

    ОтговорИзтриване
  7. Предусещам каква вкусотия ще е със сосчето, чудничко е, Кате! :)
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудно хубава гарнитура ще стане от този карфиол!
    Поздравления, Кате!

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, страхотно предложение само дето трудно се открива това романеско у нас, а много ми допада на вид!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. За пръв път виждам такъв вид карфиол. Много интересен по форма и цвят - нещо като елхичка или по-скоро като корали. Пропуснала съм рецептата на Диана и се наслаждавам на твоето изпълнение!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Струва ми се,че такова Романеско не ми е попадало като пазарувам,но пък изглежда мног интересно,Кате!Със сигурност ще го приготвя с броколи,много ги обичам.
    Прекрасна съботна вечер,мила!

    ОтговорИзтриване
  12. Отде го намирате това нещо? Аз зашо така никъде не съм го виждала? Звучи доста обещаващо, Бонбон! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче, понякога го купувам от Метро, но сякаш е сезонно. Иначе на вкус е нещо като карфиол и броколи, но по хрупкав сякаш.

      Изтриване
  13. Радвам се, че ви допадна и при мен и отново благодарности към Дианка за вкусната рецепта! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване