Страници

Гъбки, шишарки и орехчета в преса



"Орехчета скрила баба във торбата, но мишле пробило дупчица в средата"...
Малко ще поизменим песничката във вариант с мама и детето, и не съм ги крила орехчета, просто исках да ги снимам:)))
Сигурно се досетихте кои изкушения от детството ще споделя днес. Едни от любимите ми сладки, които до момента не бях правила лично, но пък съм опитвала, като дете. Наред с прасковките, фунийките, гъбките , това са все сладки, които будят мили спомени от детството. И сега, въпреки голямото изобилие от сладки изкушения по магазините, няма нищо по-вкусно и така изкушаващо от домашно приготвените такива. Имам още рецепти за споделяне от домашните тефтери, но преди това трябва да се сдобия със снимков материал:).


  

Днес на фокус са:

Гъбки, шишарки и орехчета в преса

Рецептата, по която ги направих е рецептата за фунийки, като замених олиото с краве масло.

Тъй като с Ева Тонева в коментарите обсъдихме въпроса за твърдостта на сладките, смятам, че е редно да предупредя, че тези сладки също са твърди, но крема е течен и когато попие в тях - омекват, но не много. Та си мисля дали не би могло за кратко да се топят в прясно мляко, преди да се слепят с крем?


  

  

Продукти:
3 яйца
1 ч.ч.захар
1 ч.ч.кисело мляко
1 ч.л.сода бикарбонат
1/2 ч.ч. меко краве масло
около 800 гр брашно
1 ч.л. бакпулвер


  




Приготвяне:
Разбийте яйцата със захарта, добавете киселото мляко с разтворената в него сода и разбийте отново.
Прибавете маслото, разбийте и започнете да добавяте брашното, пресято с бакпулвера, първоначално бъркайте с дървена лъжица, след това месете.
Замесете тесто със средна твърдост.
Направете малки топчета. / преценете според гнездата в пресата/. Направете пробен опит, за да разберете:).

Поставете пресата да загрява на котлон.
След това я намажете със силиконова домакинска четка с олио.
Във всяко гнездо поставете по едно топче и затворете пресата.
Изпечете за няколко минути.

Аз пека 2 минути от едната страна и след това обръщам пресата и пека от другата страна, после ако е необходимо допичам от другата. Не знам така ли е редно, но така ги пека:).
Всъщност пекат се до като получат приятен златист цвят.
Извадете ги внимателно, лесно се отлепват, но все пак внимавайте да не се изгорите!
След като изстинат ги напълнете с крем. Може предварително да ги изравните с ножче.


  



Крем:
1 л прясно мляко
3 жълтъка
6 с.л. брашно
1 ч.ч. захар
75 гр краве масло
1 ванилия


Приготвяне:
Сложете млякото да заври със захарта.
В купа разбъркайте жълтъците и брашното с малко мляко.
Отстранете млякото от котлона и внимателно, на тънка струйка добавете яйчната смес към млякото. Добавете и ванилията. Върнете на котлона и бъркайте до сгъстяване.
Отстранете от котлона и добавете маслото.
Когато крема се охлади, но да е приятно топъл, напълнете черупките и ги слепете две по две. Оставете ги да престоят, за да поемат от крема, след което ги приберете в хладилник. След няколко часа крема попива в черупките и се сгъстява.

  



  

  




28 коментара:

  1. Като една катеричка...(от по-големките:)))веднага надуших какво си приготвила,Кате:))))Прекрасно е тук!

    ОтговорИзтриване
  2. Разкошни са станали,Кате! И аз много ги обичам, но... нямам такава преса:) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Пробвах по друга рецепта, но станаха много твърди, не ми харесаха изобщо. Ще трябва да опитам по твоята, Кате! Изглеждат много апетитно! Прегръдка с пожелания за спорна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, твърди са и по тази, но кремът е по-течен и като попие стават по-меки. Прекрасна нова седмица и на теб!

      Изтриване
    2. И с течен крем, пак останаха твърди, Кате! Иначе са много красиви и фотогенични. Прегръдка! :)

      Изтриване
  4. Разкошни...върна ме в детството мила! Благодаря ти за прекрасната рецепта!
    Прегръдки, Маги

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, толкова весели и приятни снимки си направила! И си представям колко приятно сте се забавлявали с малкия ти помощник!
    Хуава и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. На майка ми пресата е само с орехчета,Кате,обаче къде ли я е запиляла хич не знам.А какъв хубав спомен ми донесе от детството,благодаря ти,слънце!Страхотни снимки ,а сега ще си напълня мислено шепата с вкусни орехчета и гъбки и ще си представя като ги хапна как хрупат,а после изпълват устата с вкусно кремче!
    Пожелавам успешна,слънчева и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Модни на времето бяха тези преси, имахме и ние две, къде ли ги забутахме?! Ако някой не ги е предал на вторични суровини /че и това го имаме!:) /
    Кате, хубав спомен, пък като гледам, не ти се различават орехчетата и гъбките от истинските!
    Спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Ех, Кате, ако знаеш само откога им се каня...първо нямах преса ама ето - вече почти година откак си намерих и все време не ми остава...а твоите снимки са толкова запленяващи, че май отивам да я извадя и да започвам.
    Хубава нова седмица ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  9. Ах, от кога ги мечтая тези орехчета, но нямам преса. Ако някой от София знае от къде да купя - ще съм благодарна:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. http://prodavalnik.com/presa-za-nay-sladkite-orehcheta-i43204339 ето тук има преси

      Изтриване
  10. Прекрасни са, Кате! Аз ще грабна направо торбичката :)
    От много време търся такава преса, но, уви, не мога да намеря :( Но пък си записвам рецептата :)
    Поздрави и ведра февруарска седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. Любими сладки свързани с приятни детски спомени....Пресичката е страхотна, орехчетата и гъбките са станали като истински, с снимките са наистина запленяващи.
    Весела седмица и от мен!

    ОтговорИзтриване
  12. Какво сладурско нещо! Даже не можах да предположа какво ще има при теб, когато прочетох заглавието! Не съм виждала такава преса, нито подобни сладки. Ама очите ми останаха! Браво, Кате! Страхотна рецепта :)
    Усмихната седмица с прегръдка от мен :)

    ОтговорИзтриване
  13. Кате, страхотни орехчета и гъбки, ще ми се да има наблизо една хралупка с тях и да си похапна. При майка ми има една стара преса, ама нещо все забравям да я накарам да я изрови. Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. Това са едни от най-любимите ми сладкиши, спомням си, че бяха големи "кандарми", докато накараме някой да ни ги направи! Страхотни са!

    ОтговорИзтриване
  15. Еее, някога имах такава преса ... ама вече нямам :(
    Страхотна заигравка са, и колко красиво и тематично си ги фотографирала Кате :)
    Прекрасни са!

    ОтговорИзтриване
  16. Ех, че са сладурски... Само съм виждала пресата при едната ми баба. Но никога не съм опитвала, със сигурност са много вкусни! Пък и споделени от малките ръчички, няма как да не са. :)
    Поздрави, Кате! :)

    ОтговорИзтриване
  17. Ах, че са хубави, Кате! Спор няма, домашното си е винаги по-хубаво! Много хубава преса имаш.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  18. Да класика е..., твоите изглеждат прекрасно, Кате -
    чудесна идея и умиляващи малки ръчички на маминия помощник...
    Сърдечни поздрави, хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  19. Голяма заигравка с тези орехчета...Но пък сигурно с голямо удоволствие са си хапнали децата.
    Хубав ден,Кате!

    ОтговорИзтриване
  20. Купих пресата от olx и нямам търпение да пробвам рецептата! Изглеждат толкова вкусни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, супер! И аз много се радвах като купих моята:). Това, което искам да ви кажа е, че сладките по принцип са сухи и затова кремът е по-течен, за да попие в тях. Ако искате пък може леко да ги натопите в прясно мляко, преди да ги пълните с крем, пробвайте на някои сладки, нищо не пречи:). Много са вкусни и ефектни. И внимавайте да не се изгорите!:) Поздрави и да направите най-вкусните сладки!

      Изтриване
  21. Пресата дирекно накорлона ли я слагате или има слагате някаква подложка и върху нея пресата

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Да, директно я поставям на котлон, моят е стъклокерамичен и няма проблем, със сигурност става на всякакви котлони, все пак пресата наподобява тиган:).

      Изтриване
  22. Здравейте!
    Моето питане е малко по-странно.Ако някой може да ми помогне ще съм много благодарна.Искам да си закупя вече готови сладките.Извинявам се ,ако коментара ми е неуместен,но много искам и мойте три принцеси да опитат тези невероятни вкусотии.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, нямам представа къде бихте могли да закупите сладките, може да попитате в някоя кулинарна група или форум? Ако потърсите в гугъл не излизат сладкарници, които да ги предлагат?

      Изтриване