Страници

Тиквички с киноа


След серията от почивни дни ето, че отново е понеделник. Пожелавам ви новата седмица да е приятна, вкусна, успешна и много интересна:).
Рецептата, която публикувам днес е адаптирана от e is for eat., с леки изменения от мен.



Продукти:
2 средни тиквички
сол
черен пипер
зехтин

1 к. ч. киноа
3 к.ч. вода

1 глава лук, нарязана на ситно
1 скилидка чесън, нарязана на ситно
2 големи домата
1 ч.ч. нарязано на ситно сварено бяло месо от пиле
щипка босилек
щипка риган
пармезан

зехтин



Приготвяне:
Измийте киноата няколко пъти в гореща вода, за да премахнете горчивината.
Изсипете я в тенджерка с водата и я сварете за 20 минути на средна степен, докато поеме водата.

Загрейте фурната на 200 градуса.
Разрежете тиквичките на две по дължина.
Издълбайте ги с лъжичка, така, че да получите "лодки". Запазете вътрешността
Посолете ги, поръсете с черен пипер и намажете със зехтин.
Постелете тава с хартия за печене и подредете "лодките".
Изпечете ги за 10 минути, за да омекнат леко.
Извадете ги и ако има течност я изцедете.



Сложете в тиган зехтин да загрее.
Добавете лука и чесъна. Пържете до омекване.
Добавете нарязаната вътрешност на тиквичките.
Пържете до омекване.
Добавете обелените и нарязани домати.
Оставете да къкри за 10-15 минути.
Добавете киноата и пилешкото месо.
Оставете на котлона докато течността се изпари.


Напълнете лодките със сместа. Отгоре настържете пармезан.
Запечете ги в предварително загрята фурна до зачервяване.

С останалата плънка може да напълните други зеленчуци или да си я хапнете и така, или пък да чукнете няколко яйца и да я изпържите с тях.



28 коментара:

  1. Какви красиви платноходки :) Някой пак е на вълна пътешествия :) И интересна, непозната за мен рецепта. Още не съм опитвала киноа, но и това ще стане. Записала съм няколко рецепти, сега и тази отива в списъка.
    Хубава и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :–) Елти:), не слизам от вълната и това е! От време на време се прехвърлям на твоята!:) Хубав ден!

      Изтриване
  2. Кате, само ако знаеш откога стои пакета с киноа в къщи и не намирам подходящата рецепта за него. Твоето предложение много ми хареса и задължително ще я изпробвам.
    Хубава нова седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много е вкусно, наистина. Може да не пълниш тиквичките, а само да ги използваш в сместа. Пробвай, няма да съжаляваш!:) Хубава сряда!

      Изтриване
  3. Много оригинално поднесено! Поздравления!
    Пълнила съм тиквички с ориз /бял или кафяв/ или булгур, но никога с киноа и нямам представа за вкуса, но чета много положителни отзиви. Не знам от къде мога да намеря, но ми се иска да опитам.
    Поздрави, спорен понеделник и интересна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Киноа продават в големите магазини на диетичните щандове, или пък в диетичен магазин. Много приятна на вкус, но я харесвам ,когато е съчетана с повече продукти. Тази рецепта е много сполучлива и се хареса на всички в къщи. Задължително обаче я измий няколко пъти с гореща вода, преди употреба, за да отстраниш горчивината. На плика по принцип пише.
      Хубава сряда!

      Изтриване
  4. Бонбонче, чудесни платноходки!
    Обичам тази комбинация, но я карам по бързата процедура!
    Прегръдка и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, лодки трябваше да правим ние:) Но наистина комбинацията е страхотна!

      Изтриване
  5. Изглежда много вкусно Кате,
    запасила съм се с киноа, и тиквички има в изобилие:)
    Ще изпробвам рецептата и ще докладвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай, ще ти хареса! Страхотна рецепта! Хубав ден!

      Изтриване
  6. Me encanta la quínoa y el calabacín es un entrante exquisito que alegra el paladar,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  7. Чудни са тези лодчици,Кате-браво,мила!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе, лодчици да искаш от всичко ги умея:):):) Приятен ден!

      Изтриване
  8. хехе,ама красиви лодчици,Кате!Пак много идейно,мила!И вкусно,разбира се!
    Прегръдки и хубава седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, привет, радвам се, че си тук! Хубава сряда от мен!

      Изтриване
  9. Кате, подозирам, че имаш помощник в кухнята!Някой малък сладур обикаля около теб, докато готвиш :)
    Много весело и много вкусно, освен, че е страшно здравословно!

    ОтговорИзтриване
  10. Бонбонче, тиквички обичам всякак, а с месце и то птиче, ми са най-любими! За срам киноа не съм пробвала още и нямам представа дали ще ми хареса, но предусещам че може и да е вкусно (откъде да си набавя?). Имам едни тиквета в хладилника, чакат си реда, та може и аз лодки да напълня, 'щото много са идейни и заразителни твоите, с тез алени платна...
    Хубава, успешна седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Киноа си купих от големите супермаркети на диетичния щанд. Ако я пробваш за пръв път тази рецепта е много подходяща, много е вкусна. Киноа правя за втори път, около Св. Валентин я правих със зеленчуци мисля. Но тази рецепта ми харесва много повече, а и всички в къщи хапнаха и им хареса. Може пък да си направиш твоята рецепта и просто да добавиш варена киноа. Хубава сряда от мен!:)

      Изтриване
  11. Много апетитно, Кате! И много красиво :)
    Прегръдки и пожелания за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Ели, наистна е вкусна киноата по този начин. Хубав ден и на теб!

      Изтриване
  12. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar...

    ОтговорИзтриване
  13. Катенце, благодаря за рецептата! Беше ми много, ама много вкусно! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване