Страници

Кошнички от бутер тесто и идея за Великденска декорация


Вчера насадих моркови, днес ще садя леща:). Е, освен леща и разни други неща.
Ще ви покажа и едни прекрасни кошнички, идеята за които открих тук Благодаря!



Започвам с идеята за Великденска декорация. Едва ли някой като дете не е правил тези опити:). Миналата година садих само леща 7 дни преди Великден и на празника имах тази лещена тревичка:


Сега реших да посадя киноа, ориз, жито и леща.
Първоначално сложих червена леща, но като се загледах, че зърната й са разделени, едва ли щеше да изникне, та я смених с обикновена леща.
Освен това насадих зрънцата в черупки от яйчица, панерче за яйца и в една пластмасова кошничка.
Кое, кога и дали ще поникне ще покаже само времето, ако искате, пробвайте и вие.
Намокрете памук и го застелете в подходящ съд.
Отгоре изсипете зрънцата и завийте с навлажнен памук.
Оставете на тъмно. Поливайте:).
Памука трябва непрекъснато да е влажен, но не прекалено.
Когато зрънцата покълнат, отстранете горния слой памук и оставете на светло.
В черупките от яйца не съм слагала горен слой памук, да видя какво ще се получи. Ако имате опит с този вид садене, моля споделете.


А ето и рецептата за кошничките от бутер тесто:
Продукти:
бутер тесто
сварени яйца / по 1/2 за всяка кошничка/
кръгли резени шунка / по 1 за всяка кошничка/
резени моцарела / по 1 за всяка/
за декорация: маслинки,копър, крема сирене


Приготвяне:
Моцарелата се изцежда добре.
От тестото се изрязват кръгове, по-големи от гнездата на формичките. / около 10 см/.
Във всеки кръг се поставя по 1/2 яйце и заедно се наместват в гнездото за мъфини.
Върху яйцето се поставя шунка, а отгоре моцарела.
От тестото се изрязват лентички, които се усукват две по две.
Поставят се отгоре по края, като кантове на кошничките.
Пекат се в предварително загрята фурна на 180 градуса, на средна скара.
Ако започнат да се зачервяват отгоре се преместват по-надолу във фурната, за да се изпекат добре.
Изваждат се и се оставят да се охладят.
Декорират се с шприцовано крема сирене, маслинка и копър.

17 коментара:

  1. Много хубава идея! Ще си направим и ние такива кошнички. Благодаря ти и хубави празници!

    ОтговорИзтриване
  2. Катееее, Кате-..... както е обедно време... знаеш ли какво ми причиняваш с тези снимки?

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотни идейки, Кате! Супер са станали!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз днес засадих леща да видим какво ще се получи,а кошничките ти са чудесни!Много оригинално!И каквито хубави снимки правиш Кате,представям си колко ще е красива великденската ти публикация!

    ОтговорИзтриване
  5. Откакто децета ми бяха малки не съм се сещала за това сеене :) ...Кате ,благодаря за спомена :) ! Кошничките ти са супер , абе момиче кога намираш време за всичко това ?...Чудесна си !
    Целувки и хубава вечер !

    ОтговорИзтриване
  6. Чакам с нетърпение резултата от саденето :) Аз преди няколко седмици садих, леща, ленено и маково семе, но ми поникна само лененото семе. Кошничките изглеждат много апетитно!

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, пак чудни идеи даваш!
    Много ми харесват кошничките и ще ги направя някой път.
    Тревичката ти е много чаровна. Аз миналата година се пробвах с леща, но не ми покълна. Твоята някаква специална ли е била?
    Разгледах страхотната ти сбирка от кулинарни книги, списания и записки. Много съм впечатлена! Нищо чудно, че при теб винаги има изобилие от прекрасни идеи, претворени перфектно в дела.
    А относно нощното шкафче и при мен е така ;)
    С удоволствие приемам предизвикателството ти :)
    Прегръдки и пожелания за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Преди години и аз правих,но сега съм пропуснала този етап от сеенето.И аз се чудя от къде време за всичко това при теб?
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, чудесни идеи! И аз съм сложила семенца за тревичка, но да видим дали ще излезе нещо. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Да наистина много хубави идеи Кенди :)
    Прегръдки и ви пожелавам много усмихнати и весели празници!

    ОтговорИзтриване
  11. Fantástica idea de la canasta y la germinación como siempre una receta impecable ,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  12. Катенце както винаги идейна и много красиви кошнички си спратнала.
    Прегръдки мила моя!

    ОтговорИзтриване
  13. Кате,чудесни идеи!
    Имаш много заразяваш ентусиазъм, но сигурно го знаеш!:-))
    Прегръдки и хубави празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  14. Катеее,страхотни кошнички
    Върна ме години назад,когато си правихме зеленинка у дома,но скоро не съм правила
    прегръдки мила и хубава вечер

    ОтговорИзтриване
  15. Ех, като бях малка садих такива чудесии в кофички от кисело мляко и ги държах в шкафче. Спомени, спомени:)))
    Кошничките са страхотни... отново идейни предложения:)

    ОтговорИзтриване
  16. Много хубави кошнички! Ще се възползвам от тази идея, децата със сигурност много ще ги харесат!

    ОтговорИзтриване
  17. Кате,Кате...и 48 часа да ми е денят пак няма да ми стигне да приготвям толкова много вкусотии и красоти!
    Идеята е страхотна,кошничките са върхът!
    Супер са ,много ми харесват!

    ОтговорИзтриване