Страници

Мекици от баба Мария


Тези мекици са много вкусни! Рецептата е от баба Мария и така си ги записвам. Някои рецепти трябва да бъдат грижливо пазени и съхранявани, затова публикувам тази и в блога си.




Продукти:
1 яйце
1 шепа брашно
1 щипка сол
1 щипка захар
1/2 с.л. мас, разтопена

за намазване - свинска мас


Приготвяне:
Замесете тесто от изброените продукти като добавяте вода. Трябва да получите меко, нормално тесто. Тестото не втасва!
Разточете го на кръгла кора, тънка.
Намажете я с разтопена мас.
Нарежете го като пица, но на по-широки разрези, от външната част към центъра, но не режете до центъра / в снимките се вижда:)/
Сгъвайте парчетата едно върху друго и отново разточете на кръгла кора. Отново намажете с мас, нарежете и сгънете.
Разточете на кръгла кора и нарежете на правоъгълници.


Изпържете ги в горещо олио. Като пуснете мекицата в олиото поливайте с лъжица от олиото върху нея на няколко пъти/ не знам с каква цел, но така се прави:)/.
Пържат се от двете страни.
Бързо става, така, че внимавайте да не ги изгорите.
Сервирайте с пудра захар, конфитюр, сладко, мед или каквото ви душа иска:).


И един красив подарък от баба Мария:)


Е тук не знам кой ги излапа, гледам и Мечо се облизва:)


* Понякога съм ги правила с готово тесто, но втасало. Вместо мас може да използвате олио.
* Пробвала съм да пържа готово бутер тесто, но стават много блажни и не ми харесват изобщо.

21 коментара:

  1. Кенди,.....кой излапа хубавите мекички и....няма сега за мен??? Развесели ме истински с тази празна чинийка, на която мечо самодоволно се облизва....Благодаря ти за дозата настроение , което ми подари с твоята публикация! И.....ми подари , не само настроение, а......и много апетит! Като гледам твоите апетитни мекички и....аз се облизвам като Вини Пу!Толкова сладко си ги поднесла и оформила.... Нямам думи.... А и тази плетена купа....ме грабна!!! Много е интересна и красива!
    Желая ти ....много хубави почивни дни и....те прегръщам силно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бени, а ти ме развесели с коментара си! Благодаря ти за чудесните думи!!!! Хубави почивни дни и от мен!:)

      Изтриване
  2. За утре имам поръчка от всички в къщи да спретна едни мекички. Твоите изглеждат много добре и утре ще ги пробвам :-)Аз по принцип всичко тестено( пити, мекици, кифли) правя само с брашно, вода, мая, сол и захар. Така си ми стават най- добре нещата като че ли , но ще пробвам и така задължително ;-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хрис, Мисля, че спокойно може да ги направиш с твоето любимо тесто, аз съм ги правила с готово понякога и се получават:). Много са вкусни! Важно е оформянето. Вкусна събота от мен!:)

      Изтриване
  3. Бонбонче, нямаш милост! Точно преди почивните дни ли ме изкушаваш с тези мекички! Ясно е, че ще се правят :) Благодаря ти мила за бързата и вкусна рецепта! Прегръдки и усмихнати почивни дни от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Много обичам мекички, бухтички и всякакви такива тестени пърженки работи.
    Страхотно изглеждат! За момент ми мина през главата да направя и аз утре за моето малко диване (голямото вече страни от пържените неща), но много ме мързи, напоследък съм голяма мързелана в кухнята.

    Хубава петъчна вечер, Бонибонче :)

    ОтговорИзтриване
  5. Този Мечо Пух е голям разбойник :)
    Нищо не е оставил!
    Чудесни са Кенди и толкова апетитно изглеждат!
    Прегръдки и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотни са - обичам мекици,
    харесах много и рецептата за банановите сарми!
    И този Мечо...
    Чудесни идеи,Candy-
    поздрави и хубави почивни дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Останаха ми очите в мекиците и със сигурност ще ги направя съвсем скоро! Благодаря за споделената вкусна рецепта! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Канди, повече не давай на Мечо, защото нищо не е оставил за нас :) Разкошни са мекичките, да взема да ги забъркам ли в тези почивни дни??? А подаръка е много хубав и добре си го вмъкнала в сесията :)) Поздравления и за мекичките и за хубавите снимки.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. По традиция в събота закусваме с нещо тестеничко! И твоето предложение идва като разнообразие за нас! Успешен уикенд!:)

    ОтговорИзтриване
  10. На баба мекичките са най- вкусни!А твоята баба, явно ги е правила много пухкави, като в приказките:)
    Кенди, нямам си рецепта за тях от моята баба, така че, ще се възползвам с голямо удоволствие от твоята!
    Прегръщам те*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам ако я запишеш, Кате! А опеделено и много хора ще се зарадват като ги направиш! :) Прегръдки!

      Изтриване
  11. Кенди, страхотни са мекичките на баба!!! И аз с удоволствие се връщам към бабините и мамините рецепти, защото нещата, приготвени от тях, са си най-хубави.:-))) Толкова е вкусно, че и дори Мечо Пух се е доредил, за да ги опита.:-)) А подаръкът на баба е страхотен!
    Снимките ти са прелестни!!!!
    Хубави почивни дни, миличка и много прегръдки от мен!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така си е Мони... каквото и да сготвим , модерно, ново, изискано, вечатляващо - винаги се връщаме с удоволствие към старите рецепти, надявам се да се запазят за по-дълго време, да им се радват много поколения! А с Мечо Пух ще се разправям лично, напоследък нищо не оставя:)!

      Изтриване
  12. Преди малко ги излапахме! Това бяха най-хубавите мекички, които сме яли!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Супер! Много се радвам че споделихте! И съм щастлива, че са ви харесали! Приятелски поздрав, Кенди!

      Изтриване
  13. vkusni sa vav momenta gi pravim priqtni po4ivni dni

    ОтговорИзтриване
  14. i o6te ne6to stanaha prekrasni i vkusni blagodarq za receptata decata ve4e gi obujavat as s16to

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че са ви харесали и на нас и децата са любими! Да е жива и здрава баба Мария, за дето ме научи! Благодаря, че споделихте резултата! Приятна и успешна нова седмица! Поздрави!

      Изтриване


  15. Не е честно, обявих война на всякакви десерти и тестени ястия, а ти така ме подмамваш:) Голяма си подстрекателка!
    Приятуен уикенд и прегръдки!



    ОтговорИзтриване